kan 2 takt gemengd worden met euro95?

Hey Hey, Ik heb niet zoveel verstand van scooters en brandstof :)

de vriend van mijn broer heeft vandaag (lief bedoeld) 2 takt brandstof in mijn scooter gegooid (Kymco super 8)

Maar normaal gesproken rij ik op euro 95,
Nu zijn die 2 soorten brandstof dus met elkaar gemengd, kan dit kwaad?
Of sta ik over 500 meter stil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Wat hij gedaan heeft is geen probleem want hij heeft voorgemengde brandstof getakt.
Als dat geen volle tank was zal dat wel verbranden maar wel meer roken omdat die olie mee verbrand. Op zich is dat geen onmiddellijk probleem geven voor het mechanisch gedeelte van de motor, enkel voor de ontstekingskaars (bougie) kan hdat vervuiling meebrengen en zal u die evt eens moeten kuisen als die niet start.
Ik zou nu de helft van de tank leeghalen en bijtanken met Euro 95 zodat die al tot een benzine komt met minder olie.
De rest kan u nu en dan bijmengen om dat restant op te werken zodat het niet verloren is.