Wie heeft er tips voor het afrijden van het motor examen?

Morgen moet ik eindelijk afrijden voor mijn motor examen. Ben net 18 en heb nog geen autorijbewijs wat volgens mijn instructeur nadelig kan werken bij het examen morgen. Ik heb 20 lessen gehad en gaat opzich wel lekker. Toch wou ik vragen of iemand tips heeft voor bij het examen morgen. Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ga ook proberen niet zenuwachtig te zijn en rustig te rijden. Alleen de druk ligt gewoon wat hoger omdat bijna die nieuwe regeling in gaat voor het motor examen (A1, A2 enz...). Daarnaast denk ik ook dat ik niet voldoende lessen heb gehad (20 tot nu toe) omdat ik nog geen autorijbewijs heb en dus minder ervaring
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je rijinstructeur je het examen heeft laten aanvragen gaat hij of zij er waarschijnlijk vanuit dat je genoeg lessen hebt gehad en het zal gaan halen. Dat je geen autorijbewijs hebt hoeft helemaal niet nadelig te zijn.
Neem voor je gaat afrijden nog even alle theorie door en let goed op de speciale handelingen. Probeer te denken dat het mooi is als je slaagt maar dat het ook niet het einde van de wereld is als je zakt. Dan ga je gewoon herexamen doen. Het is dan wel jammer van die nieuwe regeling waar je dan waarschijnlijk mee te maken krijgt maar dat krijg je ook wel onder de knie.
Veel succes morgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geslaagd! Had een paar kleine foutjes waaronder dat ik veel bewoog en licht slingerde. Verder ging het prima, en dat goed kijken op de motor is een must!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gefeliciteerd! Veel rijplezier en...
Glimmende kant boven houden.

Antwoorden (2)

Gewoon rustig blijven.
Net doen of het een normale les is en net zo reageren als je tijdens een normale les zou doen.
Enig verschil is dat ze nu met een auto achter je rijden ipv ook op de motor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik weet, is je moet overdreven laten zien dat je echt goed kijkt, dus flink draaien met je hoofd.