Integraalhelm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus niet. (Is een Systeem helm.)
Dit wordt een systeemhelm genoemd. Een systeemhelm is een integraal-valhelm voor motorrijders waarbij het kinstuk opklapbaar is.
11 jaar geleden
Een systeemhelm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is inderdaad een systeemhelm.
Een systeemhelm is een integraal-valhelm voor motorrijders waarbij het kinstuk opklapbaar is. Dit biedt verschillende voordelen:
brildragers kunnen de helm zonder problemen op- en afzetten
bij een ongeval is het gezicht van het slachtoffer bereikbaar zonder de helm af te hoeven nemen (belangrijk bij het aanspreken van het slachtoffer en eventueel beademen).
gebruikers van systeemhelmen kunnen hun gezicht makkelijker tonen (bijvoorbeeld motorrijders bij tankstations of politie-motorrijders bij het aanspreken van overtreders).

ik meen dat BMW er mee begonnen is maar dat weet ik niet zeker, wel weet ik dat de BMW systeemhelmen bij de top horen.
tegenwoordig zijn er ook systeemhelmen waarbij het kinstuk helemaal doorgeklapt kan worden tot op het achterhoofd ( van het merk ROOF.) erg geliefd bij harley rijders omdat ze er stoer uitzien maar ook steeds geliefder bij anderen omdat ze je hoofd niet achterover trekken als ze open staan.