Wat kan ik doen aan last van me rug op de motor?

Hoi,

Als ik achterop de Motor zit bij me vader (Ducati 907 ie), krijg ik altijd last van me rug, beetje me onderrug.
En we gaan aanstaande Vrijdag naar Duitsland en dat wil ik heel graag, dus ik wil niet dat we niet gaan omdat ik last van me rug krijg.
Maar hoe komt dit, zit ik dan verkeerd?
En wat zou kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik denk dat het inderdaad aan je houding ligt op de motor
misschien zit je iets te gespannen
Het volgende zou je daarom kunnen doen.
Probeer af en toe een beetje met je onderlichaam tijdens het rijden maar zeker bij bv verkeerslichten enz te bewegen kantel je bekken en maak hierbij gebruik van je buikspieren.
Bouw in de rit een rustpauze in ga dan 10 min oefeningen doen bekkenkantelen , hinkelen (wisselen van been) , ga op een paaltje zitten en laat iemand een balletje naar je gooien links/rechts werk bij het vangen met je boven lichaam. of gewoon lekker tennissen.
Als je aan komt gelijk weer ff lekker oefenen en dan pas de andere verplichtingen doen.

Ik wens je veel plezier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

en stevige niergordel dragen helpt, die geeft ondersteuning aan je rug.
verder regelmatig stoppen en even de benen strekken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zeker niet achter op een stukgatie gaan zitten hahaha.
De meest eenvoudige tips zijn al gegeven. Spreek met je vader een teken af dat je simpel tijdens het rijden kan geven. Je zou dan van houding kunnen venaderen, bijvoorbeeld even uitstrekken. Dit geeft jouw wat andere spierspanning, maar je vader moet dat wel weten omdat hij het gelijk aan het stuurgedrag gaat merken van de motor. Je kan ook vragen of hij de achterveerspanning wat wil verlagen, hierdoor zal jij prettiger zitten. Je vader zal het minder vinden omdat hij bij bochten rijden meer zal moeten werken en minder hard door de bocht Kan gaan. Kortom kijk deze week nog ff wat voor jullie gaat werken. Mooie rit toegewenst.