advies snelheden aanhouden bij je motorexamen?? of toch harder bij de s bochten en afritten van snelweg??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik ben geen specialist, maar ik vermoed dat geen enkele examinator het overtreden van verkeersregels zal (mogen) toestaan. Dus als je al te hard wilt rijden, dan zou ik daar erg mee oppassen en tot het absolute minimum beperken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Herstel; je hebt het over ADVIESsnelheden. Daarvoor geldt dat het adviezen zijn. Ik verwacht niet dat een overschrijding tot grote problemen zal leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat het afhangen van de (verkeers)omstandigheden en de condities van de weg, weer, omgeving e.d.
Over het algemeen zal de adviessnelheid -daar waar deze borden geplaatst zijn- 20 km. lager liggen dan de snelheid die verder gebruikelijk is.
Als je veilig rijdt én de omstandigheden het toelaten zal een hogere snelheid van 10 á 20 km. niet tot een negatief oordeel leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een motorfreak als examinator hebt, dan kun je flink gas geven. Die mensen begrijpen dat wel :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij examens wordt verwacht dat je lekker vlot en over het algemeen iets te hard rijdt.
Mits dit de veiligheid niet in het geding brengt.

Een adviessnelheid is er om de veiligheid te verhogen.
Je mag deze aanhouden maar ik denk dat ze het helemaal niet erg vinden als je zo'n 5 km harder gaat.

Let op..... mits de veiligheid dit toe laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd ja de bochtjes zou ik zo rustig mogelijk nemen niet te hard (heb je meer controle in bocht) en uitkijken voor putdeksels 1tje is niet erg maar niet de hele tijd en je kan het beste links van midden rijden als je op rijbaan rijd Haal tenminste mits het veilig kan 1 vrachtauto op de autoweg of autosnelweg in en vergeet de na controles niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houdt ook rekening bij op en afritten met verloren diesel van vrachtwagens.
Zou dit soort plekken echt uitkijken.