Mag je crossmotor rijden met alleen een auto rijbewijs?

Mag je op een crossmotor rijden met alleen een autorijbewijs? En dan vooral crosscountry.
Vaak zie ik namelijk al jonge kinderen op crossmotoren racen, en ik zou ook wel graag eens zo'n motor kopen om door de Limburgse heuvels en velden mee te crossen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

A. Een motor mag je alleen besturen met een motorrijbewijs
B. Kinderen rijden op afgesloten terreinen en anders is dat verboden.
C. Je mag niet zomaar door een bos gaan crossen, daar is toestemming voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar is je bron? Of heb je al je stellingen op de goede gok bedacht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
A. Lijkt me logisch.
B. Zie A.
C. http://www.probos.nl/home/bosbericht_bestanden/bosberichten2011-03.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat je bron niet over Quads?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het is in Nederland, net als in België, verboden om met gemotoriseerde voertuigen door natuurgebieden te rijden."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een logische gedachte kan evenwel onjuist zijn. Bovendien bestaat tussen A en B een contradictie. Dus ik mis nog steeds twee bronnen. Jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op motorcircuits/terreinen heb je geen rijbewijs nodig.
Wil je op de openbare weg rijden heeft de motor een kenteken nodig en moet je rijbewijs A hebben. Ik zou zeggen probeer het uit om zo maar rond te gaan rijden dan kom je er zo achter:
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=69&t=30889
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik mag met een mountainbike ook niet zomaar door natuurgebeiden rijden. Dat mag alleen op speciaal uitgezette parcours.
Als je binnen een afgezet terrein of crossbaan rijd, mag dat, zonder motor rijbewijs.