Wie van de dames en heren op deze site rijdt er motor en wat voor motor rijdt je dan?

Ik heb gister mijn motorrijbewijs gehaald en ben benieuwd wat voor motoren er gereden worden en wat de motivatie er voor is.
Ik zelf wil het liefst een kawasaki zx6r gaan rijden. Reden? vind het een super model om te zien en ben meer van de racers als de shoppers om te zien. Moet nog eens het verschil voelen denk ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hi Liefarrogantje

Je moet echt gewoon de fiets kopen die je op dit moment het liefste hebben wil of mooiste vindt.
Je houdt waarschijnlijk van sportmotoren daar is niets mis mee maar bedenk wel hoeveel je wilt gaan rijden en met wie.
Ik weet naruurlijk niet of je rijbewijs nog aan een maximaal vermogen gebonden is en je nog twee jaar op een lichte motorfiets moet rondrijden, misschien dat de pk's van de motor van je dromen teruggebracht kan worden veel dealers doen dat meestal wel als het mogelijk is.
Maar sleutelen aan een goede fiets is altijd zonde van je geld.
Het beste is denk ik dat je informeert wat er allmaal mogelijk is bij de dealers als je daar eens gaat windowshoppen. Of huur eens wat motorfietsen om te kijken op welke fiets je het lekkerste zit.
Zelf ben ik niet zo erg lang en de zithoogte is ook wel belangrijk om uit te proberen.Je moet toch met je teentjes bij de grond kunnen.
Met een goede gebruikte kun je volgens mij het beste je eerste rijervaringen opdoen.
Ik zelf ben ooit overgestapt van een sportmotor naar een toermodel.

Groetjes
Highwayman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik heb wel mijn motorrijbewijs, maar helaas geen motor..Maar als ik er een zou hebben zou het een racer zijn inderdaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang geleden motor gereden en reed toen een Harley!
Was super.
Na een keer dramatisch onderuit te zijn gegaan ben ik gestopt. Even zo goed wel heel veel plezier met jouw rijbewijs, wel heel goed uitkijken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rijd zelf een BMW 1100 cc, het hele jaar rond. Waarom? Omdat ik anders iedere dag heeeeeel erg lang in de file sta en BMW omdat die vrij waardevast zijn en handvatverwarming hebben, wel prettig in de winter ;-).
Niet lullig bedoeld maar ik ben nu 40+ en ik ben bang dat ik me helemaal dood ga rijden op een dergelijke machine..
Ik was 20 toen ik mijn rijbewijs haalde en nog steeds is het erg aanlokkelijk om dat gas open te draaien.

Hele mooie machine, buiten kijf die kawa.

Ik wens je veel wijsheid en een rustige rechterhand

Toegevoegd na 4 minuten:
Weet je het zeker???????????, zie bron 2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rij op een kawasiki

Toegevoegd na 8 minuten:
Op een kawasaki motor voel je je gewoon heel veilig vindt ik. Jah ik weet niet eigenlijk, iedereen heeft z'n eigen smaak. Maar voor mij is een kawasaki GPZ vete motor. Je hebt ook andere modellen natuurlijk. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een Suzuki RF 600, een Kawasaki ZX6 636 R, een Yamaha R1 en een Suzuki Intruder M1800 R heb ik nu een Harley Davidson Dyna Fat Bob, met deze laatste heb ik het meeste plezier omdat je heel anders rijdt, met zo'n racer ben je vaak opgefokt, en zag in iedereen iemand die wedstrijd met me wilde doen. Veel plezier van je rijbewijs en het motorrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn Electra '69 staat alweer een tijdje in de garage. Flinke tijd al niet gereden, moet er dus nodig maar eens wat aandacht aan besteden..

Toegevoegd na 5 minuten:
Gefeliciteerd trouwens. Geeft een goed gevoel hè dat 'A' op je rijbewijs?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naked Bike, Honda CB600F hornet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een Suzuki GSX600F, Honda Transalp, 100.000 kilometer op een BMW R1200GS in 3 jaar tijd maar trouw gebleven aan BMW en nu sinds maart een BMW R1200GS Adventure waar ook alweer 25.000 kilometer op staat.