Wat te doen als motorfiets (Honda CBR600F 1995) niet start?

Er zit geen pre-stand (bij benzinekraan) op, wel een choke. Startmotor draait wel rond, maar motor start niet. Normaal gesproken start de motor wel, met de choke 'aan'. Misschien heb ik hem verzopen, maar ook na een tijdje starten zonder gasgeven en choke 'dicht', startte hij niet... De motor stond al 1,5 maand stil.

Toegevoegd na 6 dagen:
Thanks voor jullie antwoorden!!
Maar ik stond alleen te 'kl***' met starten, vriendlief was afwezig. Ik kan door de kuipdelen niet echt de kabels en alles controleren. Op zich was-tie rijdend weggezet. En normaal start hij door 1 druk op de knop.
's Avonds toch weer even alles langsgelopen op de motor, bleek dus dat de 'stopknop' op 'uit' stond. Argh!! Is me nog nooit overkomen, in al die jaren dat ik motorrijd. Blijkt dat bij een Suzuki, mijn vorige motor, er echt niks gebeurt als de stopknop uit staat, maar bij een Honda 'loopt' de startmotor wel maar gebeurt er niks. De motor wort regelmatig uit en in de garage gereden, omdat er een auto staat waar aan gesleuteld moet worden, en daarbij zal de stopknop wel omgezet zijn.
Bedankt voor jullie reacties!!!

Toegevoegd na 6 dagen:
Ps beide antwoorden zijn waardevol voor mij, dus beste vraag aanklikken is een 'wasse neus'...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan fietsen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet hij t alweer?

Het beste antwoord

Een Honda die niet start, het zal toch niet waar zijn?

Toch eerst even controleren of er benzine in zit. Zonder choke starten. 1,5 maand mag geen probleem zijn. Even goed door starten.

Spuit in de luchtinlaat wat startgas (of remmenreiniger = is goedkoop en werkt net zo goed en is bij de Action te krijgen) en start meteen. Als er verder niets mankeert, zal hij meteen starten met het zeer vluchtige gas, en loopt daarna verder met benzine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Controleer de benzine toevoer! Filtertjes etc.
Controleer of er een vonk is bij de bougies.
Als dit allemaal klopt,dan moet hij kunnen starten.

Je zou hem kunnen proberen aan te slepen, dit is ook mogelijk bij een motor!

Sart hij nog niet, dan is het hopelijk een vochtprobleem, en is wd40 een uitkomst!

Spuit alle kabels en onderdelen van de ontsteking in met wd40 en laat even intrekken.

Lukt het nu nog niet, dan is een monteur een goede optie!