Wat vinden jullie van de Track dieselmotorfiets?

Pas geleden hoorde ik over een nieuwe Nederlandse dieselmotorfiets.

http://www.dieselmotorfiets.nl/

Iemand ervaringen met deze machine? Wie kan mij er meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als ik hem vergelijk met mijn TDM850 (wat een vergelijkbare motor is)
is de Track:
Mooi, duur, veel koppel, heel weinig vermogen en daardoor een lage topsnelheid, wel zeer zuinig.

Verder is het een onbekend merk, dus als er wat mee is dan kan je maar op weinig plekken terecht. Zal dus wel duur worden.
Voor bekendere merken zijn boeken/website's en onderdelen makkelijk te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik vragen waar je je vergelijking op baseert? Ik zou hem namelijk eerder vergelijken met een BMW. En dan zou de prijs volgens mij niet zo bijzonder hoog zijn. Volgens mij compenseert ie z'n lage vermogen met z'n zeer hoge koppel. Ik woon betrekkelijk dicht bij de fabrikant... dus wat betreft de onderdelen, onderhoud etc. zie ik niet zo'n problemen. Heb je toevallig zelf de Track al gereden? Ben benieuwd hoe die rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik een tdm850 heb, ik vergelijk hem dus met iets wat ik ken. En op het tdm forum heb ik gasten ermee de wereld over zien rijden. Een BMW R1200 GS van 16.000,- heeft 110pk en 120Nm koppel, daar kan je hem echt niet mee gaan vergelijken. Een TDM850 (van rond het jaar 2000) heeft 78pk en 80Nm koppel.
Die diesel heeft 45pk en 100Nm
De TDM850 heeft dus 73% meer pk en slechts 20% minder koppel.
Een 0 tot 100 tijd zie ik niet staan, een TDM850 doet het in 3,8 sec. Ik kan me echt niet voorstellen dat de Track sneller is. Het enige positieve wat ik kan zien is het zeer lage diesel verbruik.
1/28 diesel tegenover 1/20 benzine bij een TDM850
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet mee gereden. Als je er toch in de buurt woont.. ze hebben er vast wel eentje staan om te proberen. Maar die prijs..!!
ook lees ik dat elke 12.500km de riem vervangen moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is erg schoon, dus er zou geen troep uit moeten komen. Maar niet koppelen en schakelen?!?!
Dus niet kunnen terugschakelen bij het inhalen, en ook niet kunnen afremmen op de motor.
Aan de andere kant ook nooit in de verkeerde versnelling zitten.. Voor alleen woon-werk verkeer niet eens zo gek. Er gaan vast wegbanden onder, dan wil je echt geen modder tegenkomen. Gewoon een keer uitproberen en je weet het zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn de heren heel stiekem een klein beetje snelheidsduivels? ;-) Haha.
Ik heb idd ergens zien staan dat hij in ong. 6 seconden van 0 naar 100 komt.
Snelheid vind ik niet belangrijk. Alleen het comfort bij grote afstanden (mijn woon-werk verkeer) vind ik erg belangrijk.
Volgens mij is comfort, idd ook met die CVT, zeer aanwezig op de Track. Je hoeft je totaal geen zorgen meer te maken over het schakelen. Rijdt toch een stuk rustiger naar mijn idee. Ik zie op de site ook een versie met wegbanden + een filmpje waar de machine op een crossterrein rijdt. Modder moet ie volgens mij zonder problemen tegenkomen. tsjaa die riem... Aan de andere kant... Elke motorfiets heeft zo zijn slijtende delen. Bij de Track is de riem volgens mij (met de banden natuurlijk) het enige slijtende onderdeel. Iets waarvan de benzinemotoren toch iets meer slijtende onderdelen hebben.
Daarbij komt natuurlijk dat de vervangingstijd voor een groot deel aan je eigen rijstijl. Dat is namelijk net zo met de banden! Maargoed, het blijft natuurlijk... ieder zijn smaak. Ik sprak gister iemand die er al eens op gereden had, en die was ook tegen verwachting in, laaiend enthousiast. Ik vond een artikel van de Engelse motorjournalist Alan Cathcart. Daarin stond dat hij een testrit kwam maken en had gezegd: " I came here to dislike it" maar uiteindelijk schreef hij toch een zeer positief stuk.