ik ben in 1976 geboren en heb geen autorijbewijs. Nu wil ik een scooter kopen. Moet ik dan een brommercertificaat halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (4)

Op het CBR zie ik het volgende : geldt voor iedereen die een bromfietsrijbewijs wil halen en geen motor of auto rijbewijs heeft. Dus helaas moet je aan de bak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Hoe oud je ook bent, een geldig rijbewijs is verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus ja, neem dan gewoon rijlessen voor de auto. Pak je 2 vliegen in 1 klap. Je hebt een rijbewijs waarmee je en in een auto mag rijden en een scooter/brommer mag besturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was nog wel zo toen er nog brommercertificaten waren. Als je dan voor 1980 ofzo geboren was, dan kon je het certificaat gewoon kopen en hoefde je geen examen te doen. Maar tegenwoordig is het geen certificaat meer, maar een rijbewijs AM en daar moet je dus examen voor doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het behalen van rijbewijs B krijg je AM er nog steeds bij.
( bron: CBR )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Maar hij schrijft juist dat hij geen autorijbewijs heeft, dus ik ging er (misschien ten onrechte) vanuit dat hij dat wist, omdat hij het er zo expliciet bijschreef.