heb je ervaring nodig wanneer je met de lichte motor ('125cc) in Frankrijk wilt toeren ?

ik heb een rijbewijs van voor 1986 waarop vermeld is dat er met eender welke motor qua cilinderinhoud mag worden gereden. maar is dit rijbewijs ook geldig in het franse "buitenland" ? hoe zijn de verkeerswetten ginds ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een Nederlands of Belgisch rijbewijs A wordt gewoon in heel Europa erkent. U kunt dus zonder beperkingen op een motor rijden in Frankrijk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb er en total ander antwoord op gekregen via de franse site van les pétochons du lion, daar zegt men dat je'r wel moet kunnen bewijzen dat je ervaring hebt en je daarbij reeds een 5 tal jaren je motor moet hebben en dat ie om de zoveel tijd naar de keuring moet