de M van Motor:)
is makelijk te herkennen op papier. om wat voor voertuig het gaat bij het RDW enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dan maakt het fraude moeilijker bv je motor kenteken plaat op je auto doen bij een controle is in een oog opslag te zien dat er iets niet klopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmmm ik wil geen spelbreker zijn, maar die van een motor zijn vierkant van een auto een balk voorm. ik denk dat al eerder opvalt als die M :)
Een motorkentekenplaat begint altijd met een M (tenzij ze heel oud/klassiek zijn, de blauwe plaat dus). Oudere platen hebben het volgen de format: letter/letter - cijfer/cijfer -letter/letter (dus bijv MY-72-ZR).
De nieuwere platen hebben het volgende format:
letter/letter - letter/letter - cijfer/cijfer (dus bijv. MH-HV-69)

Na de eerste letter M volgt altijd een volgende letter. Deze worden op alfabetische volgorde uitgegeven. MB is dus iets ouder dan MD. Daarna worden bij de 'oudere' kentekens de cijfers in volgorde uitgegeven. MB-01-XX is dus iets ouder dan MB-02-XX. Ook voor de laatste twee letters geldt weer dat ze op volgorde worden uitgegeven...