Wanneer je als motorrijder door de regen rijdt. Wordt je dan niet nat?

Ik zie nog steeds veel rijden, dus vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Natuurlijk wel, maar hoe nat je word hangt wel af van het type motor. maar nat word je sowieso maar daar heb je regenkleding voor hè.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een goed windscherm heb en je harder dan 80 rijdt niet. Hetzelfde geldt voor een cabriolet:) Dat laatste heb ik zelf meegemaakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want haalt de regen jou niet in, denk je?
goed motorpak aan en gewoon gaan. je wordt natuurlijk ook gewoon nat maar de motorrijder kiest voor sneller naar het werk gaan en tussen de files door kunnen rijden en het maakt niet uit of ze nat worden.
motorpak/ regenpak aan en gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een motorrijder moet natuurlijk niet langzamer gaan rijden of stil gaan staan in de regen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een goed motorpak aan wordt je niet of nauwelijks nat.
Maar op een gegeven moment worden zelfs leren handschoenen nat.

Gevaarpunten: mouwen bij handschoen, rond onderkant Helm
en broekspijpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het weer kan je jezelf kleden, geldt voor zomer, winter en regen. Alle kleding (behalve het plastic regenpak) gaat op een gegeven moment wel ergens iets doorlekken. Maar dit kan heel lang duren.
Zelf rij ik regelmatig een uur of 4 achter elkaar in de regen en heb dan nergens last van, behalve wat klammig aanvoelende handschoenen. Gezicht wordt altijd wel nat omdat ik heel vaak met een deels geopend vizier rij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet met goede regenkleding aan. Ik heb zo'n prachtig regenoverall dat helemaal over mijn pakkie past, met losse regenhandschoenen en regenoverschoenen en daar komt geen druppel meer doorheen.