Kan je je rijbewijs (van de auto) kwijtraken als je dronken wordt aangehouden op je fiets?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Fietsen
2.8K

Antwoorden (12)

jepp, zelfs al je dronken over straat loopt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Als je met een te hoog promillage deelneemt aan het verkeer, in welke vorm ook, kan dat een reden zijn je deelname aan het verkeer -voor zover wettelijk mogelijk- te verbieden. Het innemen van je rijbewijs is hiervoor het meest doeltreffend, en mag dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, iedereen die aan het verkeer deelneemt. Maakt niet uit of je dit dus met de auto,fiets,lopend te paard of vliegend doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat kan. Als je wordt aangehouden en je hebt je rijbewijs bij je dan kan je die kwijtraken. Mijn advies niet je rijbewijs als legitimatie meenemen als je op de fiets of lopend gaat stappen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jongens toch, aangezien je fiets geen motorvoertuig is kan dit NIET. Je mag ook fietsen zonder rijbewijs, en het heeft niks met legitimatie plicht te maken. Als je je paspoort geeft nemen ze die toch ook niet mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dit kan zeker wel. Je neemt deel aan het verkeer, of je dit wel of niet gemotoriseerd doet maakt niet uit. Het gebeurt vrijwel nooit, maar officieel is het mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
O mijn god, wat een stel mensen hier op deze site. Commenten op dingen waar ze helemaal niks vanaf weten. Zie link. Je kan alleen een rij verbod krijgen, voor de periode dat het promile boven de 0.5 zit uiteraard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om door te gaan op het antwoord van Deboender, NEE ze kunnen je je rijbewijs niet afpakken, wel kunnen ze je een rijontzegging geven voor de periode dat je nuchter moet worden. Mocht je tijdens de rijontzegging toch een motorvoertuig gaan besturen, dan kan je rijbewijs WEL ingenomen worden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij openbare dronkenschap kun je aangehouden worden door de politie. Zowel lopend als op de fiets. Je rijbewijs kan niet afgepakt worden. Wel kun je een rijontzegging opgelegd worden. De enige keer dan de politiet je rijbewijs kan innemen is bij een zodanige snelheidsovertreding dat je serieus mensen in gevaar brengt. En als je met veel te veel alcohol op hebt en alsnog in de auto gaat stappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wietje serieus je begon zo goed, jammer dat je op het eind zoveel onzin opschrijft. Als je dronken bent en niet in MOTORVOERTUIG stapt. Kunnen ze NOOIT onder geen ENKELE omstandigheid je rijbewijs afnemen. En de aanvulling als je dan vervolgens gaat rijden dat het wel mag is natuurlijk wel de meest nutteloze opmerking in de geschiedenis van het internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoe zit het dan met dit bericht? :http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_nieuws.html?http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuws/nieuwsbericht.php?id=3075 En dit bericht??
http://www.wielrijder.nl/nieuws/20050324_rijbewijs_van_dronken_fietser_ingevorderd.php
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vriend, de politie heeft ook niet altijd alles bij het goed eind, als je de laatste link verder leest zie je dat de politie in de fout zat.
Die andere 2 links zijn onzin van een onzin site.
http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/verkeer-voertuigen-en-wegen/verkeersregels/verkeersovertredingen/kan-mijn-rijbewijs-ingevorderd-worden-als-ik-dronken-op-de-fiets-word-aangehouden.html
Deze link direct van de site van de overheid staat het allemaal heel duidelijk. Dus ga nou snel buiten spelen.
ja dat kan en het kan als je zelfs lopend deelneemt op de openbare wegen dan kan je rijbewijs alsnog in worden gevordert
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom krijg ik een - plus bel de politie eens en vraag deze vraag maar eens. of bel landelijke pakket maar eens !! Koos spe b.v
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je een eigenwijze @$^@#$ bent.
Ik heb net al aangetoond met een link naar de site van de overheid, waar duidelijk in staat (en ook in de wet) dat het NIET mag. Wat de plaatselijke politie ervan vind maakt geen bal uit, die schrijven de wetten niet.
Tevens is het zo logies als wat, want anders is het gewoon een overtreding van de anti discriminatie wet. Bij eemand zonder rijbewijs dronken op de fiets kan immers ook geen rijbewijs ingevorderd worden.
En hou er nou maar overop met je kneus spe bv