Is een kofferbak fietsendrager sterk?

Ik wil er graag 2 mountainbike ophangen maar vind het er niet echt sterk uitzien, al zegt men dat er 15 kg per fiets op kan.
Op Decathlon staat ze voor €169 en heb geen trekhaak als dit veilig en sterk is het een mooie oplossing!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Fietsen
1.8K

Antwoorden (2)

Als de drager op de goede manier op de auto wordt gemonteerd, dan zit het hartstikke stevig. Misschien wel steviger dan montage op de trekhaak, want daar heb je maar 1 contactpunt tussen auto en drager. Wel opletten dat je de drager koopt die geschikt is voor jouw type auto. Decathlon heeft zelf 2 modellen, ze verkopen ook dragers van het merk Mottez. Ook elders kun je achterklepdragers krijgen voor diverse modellen auto's. Je bent wel elke keer even een tijdje bezig met het monteren van de drager en de fietsen.
Ik had een dergelijke drager voor 2 tientjes op marktplaats gekocht en na een paar maanden ook voor 2 tientjes weer verkocht. Voor 1 fiets was het voor mij handiger (sneller) om gewoon de wielen uit de fiets te halen en de boel achterin de auto te schuiven dan om telkens die hele drager te monteren.

Wat betreft de bevestiging van de fietsen op de drager, zien de klembandjes van de Decathlon dragers er inderdaad nogal plastic-achtig uit. In principe hangt de fiets met het frame over de metalen constructie van de drager, dus het valt er niet zomaar af. Eventueel zou je er voor de zekerheid zelf een extra spanbandje om kunnen doen.
2 jaar geleden
Een kofferrek is sterk genoeg om een fiets te dragen, zolang de gewichtslimiet van het rek niet wordt overschreden. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat het rek goed is geïnstalleerd en dat het stevig is bevestigd aan de auto.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heb ook op de website van HEUTS gekeken Jun zeggen dat ik er ook een adapter bij moet bestellen, weet iemand of dit ook zonder kan? Bijv met spanbandjes od