Hoe kun je het beste roest verwijderen?

Ik wil een fiets opknappen maar op het frame zit een beetje roest. Hoe krijg je dit het beste weg?

N.a.v. het antwoord van 上戸彩 Het frame is chrome dus overspuiten e.d. is eigenlijk geen optie.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Fietsen
2.7K

Het beste antwoord

HG Roestreiniger erop doen , inweken , afdoen met een natte doek , afdrogen , ontvetten , en dan blanke lak erover (evt. een staalborstel)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ergste roest er gewoon afschuren met grof schuurpapier, dan een laag 'roestomvormer' er op. Als dat droog is, verven/spuiten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het mogelijk is om een frame helemaal los te koppelen kun je het in een bak met Cola leggen. Laat dit 3 uur zo staan.

na 3 uur met schuurpapier de roest ervan af schuren. Dit is nu zo gepiept aangezien de meeste roest al losgeweekt is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je frame losschroeven?? Als dat al kan, is dat behoorlijk veel werk. Inefficiënt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me de moeilijkste methode zo.
Ha, die Pgh2011;

Oppervlakkige roest op chroom krijg je vrij goed weg met Metalino, een heel fijn soort schuurwol. Daarna wel behandelen met blanke tectyl of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is WD-40 olie in de handel. Dit verwijdert roest en maakt zowat alles los dat vast zit door roest/oxidatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met staalborstel (als het heel veel is), staalwol (als het kleine plekjes zijn, of op velgen tussen de spaken) poetsen tot de roest weg is.