hoe kan je voorkomen dat een nieuwe fiets gestolen word zonder te veel sloten?

2 fietsen afgelopen half jaar gestolen en nu weer een nieuwe wat t doen om zo weinig mogelijk kans te bieden om de fiets te stelen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Fietsen
1.9K
Amadea
5 jaar geleden
Wat bij mijn huidige fiets (heb ik al 10 jaar!) heel goed helpt: het is een verouderd model in een opvallende kleur, en ik maak 'm ALTIJD met een kettingslot aan een paal of hek vast.
MarBet
5 jaar geleden
Ik weet niet of het echt helpt, maar heb ooit eens gehoord dat je het gewone slot altijd zo moetsluiten dat het direct naast het ventiel loopt. Het slot kan dan niet eenvoudig geforceerd worden zonder het ventiel te vernielen, en dan is de fiets dusdanig kapot dat een fietsendief de fiets niet meer kan gebruiken/doorverkopen. Of het klopt weet ik dus niet zeker.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Per definitie geen nieuwe fiets meer aanschaffen.
Koop een goede tweede hands en laat die dusdanig opknappen dat het een veredelde "stationsfiets" is. Deze zijn niet aantrekkelijk genoeg om te stelen, maar wel stevig en betrouwbaar genoeg om te gebruiken en in weer en wind te overleven...
Na de zomer komen er vaak tweedehandsjes van de camping bij de fietsenmaker als inruil terecht, daar kan je op tijd informeren.
Het is geen antwoord op je vraag, maar wellicht na de 3e gestolen fiets het overwegen waard. ( ik hoop het niet hoor :) )
Altijd binnen wegzetten en ook binnen dubbele extra sloten (zware ketting/beugel) + het fietsslot dat ook goed of zwak kan zijn. De enkele keer dat je gehaast bent en slechts één slot gebruikt, kan fataal zijn. Blijven opletten dus.

Antwoorden (2)

Altijd in een stalling zetten , of ergens aan vast maken . ik heb een beugelslot van 110 euro gekocht is moeilijk door te knippen en altijd aan het voorwiel op slot zetten is moeilijker dragen. En natuurlijk verzekeren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
grasmaaier
5 jaar geleden
Als je em alleen aan het voorwiel op slot zet en aan een fietsenrek ben je em zo kwijt. Dan heb je alleen nog een voorwiel met slot. Zo ben ik een keer mijn fiets kwijtgeraakt.
Beter kun je em aan het frame vastzetten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met verzekeren voorkom je niet dat je fiets gestolen wordt, hooguit krijg je je geld terug als het gebeurt.
Koop een goed dik ketting slot van een goed merk, Die hebben een speciaal keurmerk wat aangeeft hoe moeilijk ze open te breken zijn. En zet je fiets zo veel mogelijk ergens aan vast. Zo zet ik mijn fiets als ik ergens op bezoek ga soms een paar deuren verder als daar een lantaarnpaal of boom is waar mijn kettingslot omheen past. Aso misschien maar liever aso dan m'n fiets gejat.