Zijn er landen waar je een boete kunt krijgen voor te snel fietsen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha leuke vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!

Het beste antwoord

De snelheid zal niet bepalend kunnen zijn omdat een snelheidsmeter op de fiets niet verplicht is. Je kunt dan dus nooit precies weten of je in overtreding bent.
Gevaarlijk weggedrag is wel strafbaar, ook op de fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk overal wel. Ligt er aan hoe hard je gaat.
Als je met 80 km p.u. door een woonwijk fietst, tja dan riskeer je een boete.

Toegevoegd na 2 minuten:
In New York werd ik bijna aangereden door een kamikaze fietser. Levensgevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Nederland. Art. 5 wegen- verkeerswet.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/boete-hard-fietsen-lopen.46723
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen moet zich aan de snelheidslimiet houden, dus dat geldt ook voor fietsers. Het zal alleen niet zo gauw gebeuren dat je er een bekeuring voor krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle landen mogen daartoe een boete aanrekenen. Als een flitstoestel u flitst in een 30km/u zone, en u fiets harder, kan het flitsapparaat u perfect flitsen.

In Gent is men van plan om mensen die te snel fietsen, te verbaliseren voor 150 euro

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GPDJ3PS3

Reactie van de Gentse politie:
,,In theorie zou het nochtans kunnen'', zegt Bauwens. ,,Een fietser die sneller dan 30 kilometer per uur rijdt, kunnen we perfect registreren. Maar daar gaan we ons natuurlijk niet mee bezighouden. Tweewielers die echt voetgangers in gevaar brengen en zwaar hinderen, begaan een zware overtreding en riskeren dus een boete van 150 euro.''

De controles zijn al gestart en vinden ook de komende weken nog volop plaats.

http://www.goeievraag.be/vraag/boete-hard-fietsen-lopen.46723

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier vind u dus een soortgelijke vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij fietsen gaat het niet zozeer om de snelheid om de vraag of je het in verkeer in gevaar brengt.
In NL art. 25