Hoe krijg ik het (doorzichtige) dopje van mijn fietsventiel af?

Als ik mijn band wil oppompen, zit er een doorzichtig dopje van het fiets ventiel in de weg. Zodra ik deze wil losdraaien wil deze niet. Wat ik wel kan doen is het ijzere ventiel losdraaien, alleen dan schiet al de lucht er natuurlijk uit.

Het lijkt alsof het ijzere ventiel en het dopje samen zitten, en niet los kunnen.

Het gaat hier om een dunlop ventiel.

(in de bijlage een foto van een ventiel dopje waar het over gaat)

Toegevoegd na 26 minuten:
Het ijzere ventiel samen met dat dopje komt wel los. Dan kan ik ze beiden draaien. (zitten dus niet vast, maar draaibaar los. (als ik ze allebei met twee handen pak kan ik ze dus draaien van elkaar, maar ze worden niet losser)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
14.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zie geen reacties, ik heb deze vraag ook
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja ik heb hetzelfde probleem

Antwoorden (1)

Het ventiel die ik hier zie is een Presta (lang frans ventiel).
Het losdraaien van de ring die bij de velg zit laat de band NIET leeglopen.
Dat is een ring om het ventiel rechtop te laten staan op de velg.

Je 'moet' gewoon meer kracht zetten om het ventieldopje los te draaien.
Hij zit gewoon best sterk vastgezet op het ventiel.
En als het met de hand niet lukt kun je ook proberen om het dopje los te draaien met behulp van een (kleine) tang.