Waarom heeft NS een ov-fiets-verhuurpunt geopend aan het Timorplein in Amsterdam?

Bij mijn weten is de ov-fiets vooral bedoeld voor natransport (na de treinreis), dus een plek naast het station is logisch. Maar Timorplein is helemaal niet bij een station. Daar is wel een groot jeugdhotel, maar de ov-fiets is nou juist niet voor toeristen geschikt of toegankelijk. Waarom zouden ze ov-fietsen gaan verhuren op dit soort plekken?

Toegevoegd na 1 week:
Van de helpdesk ov-fiets dit antwoord gekregen:

"Locatie Timorplein is 1 van de locaties welke onder een bepaalde stichting vallen. Paradiso bijvoorbeeld is er hier ook 1 van. Het hoeft niet altijd treingebonden te zijn om een OV-fiets locatie te openen maar in dit geval is het om binnen A\'dam vrij te kunnen fietsen van en naar het station toe als hoofdstad van Nederland.

Binnen Nederland zijn er meer locaties waar geen station in de buurt is. Denk aan Texel en Terschelling."

Dus: 'Om binnen Amsterdam vrij te kunnen fietsen van en naar het station toe als hoofdstad van Nederland'.....
Van het station, dat slaat nergens op, want er is immers geen station.
Naar het station dan? Daar heeft iedereen z'n eigen fiets voor, lijkt me, of ander vervoer. Maar in ieder geval gebruik je dan geen ov-fiets, zou ik denken......
Kortom: de helpdesk weet het ook niet, is mijn conclusie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

Weet de NS dit zelf wel. Of heeft iemand dit zelf bedacht...
Wel handig dat ze meer fietverhuur plaatsen aan het maken zijn...Altijd nog goedkoper en sneller dan de tram of bus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is er ook geen Park&Ride locatie of bus/tramstation in de buurt?