hoe word deze fiets zo gelakt/gespoten?

heb deze fiets gekocht via marktplaats en was nieuwsgierig hoe ze dit zo mooi gelakt hebben. (afbeelding uploaden lukte niet, dus heb maar filmpje gemaakt^^)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K
ronron1212
8 jaar geleden
Net als alle andere fietsen.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk met hydrographing gedaan. Zie link
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doorgaans door poederlakken. Er wordt negatief geladen poeder gespoten dat op het positief geladen frame neerslaat. Omdat je dit deels met de hand kunt doen, kun je op hetzelfde frame kleurverschillen aanbrengen. Na het poederlakken gaat het gekleurde frame in een moffeloven: het poeder smelt daar bij hoge temperatuur aaneen tot een hechte laklaag. Voordelen van deze methode: geen dikteverschillen in de laag en geen oplosmiddel nodig. Zie de bron.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het word dus verder niet doorgeschuurd, of overgeverfd als ik het goed begrijp
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat klopt, als je fiets uit de oven komt en afgekoeld is, zit de lak er muurvast op.