Wat kost een nieuwe binnen-en buitenband + montage?

Vandaag is mijn achterband leeg gegaan, opgepompt en hoorde het lucht er letterlijk uitgaan, dus denk dat de buitenband ook kapot is, wat kost zoiets bij de Halfords oid? Het gaat om een oma fiets, +- 3/4 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vervangen binnen- en buitenband door standaard-kwaliteit:
ca 30 tot 35 Euro. Plakken binnenband: ca 10 Euro Zelf doen ?
Op Internet genoeg instructie(filmpjes) te vindenm bijv:
http://weethetsnel.nl/instructie/473-Hoe-kun-je-de-lekke-band-van-je-fiets-plakken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat moet er allemaal los als het om de achterwiel gaat?
Want er moet een totaal nieuwe binnen en buitenband om..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Action ben je goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je niet zo handig bent, of niet beschikt over juiste gereedschap, dan kun je beter naar een fietsenmaker gaan. Vraag vooraf eerst wat het gaat kosten. Je hebt al een prijsindicatie.
Op een oma-fiets kunnen gewoon standaard banden, dus veel meer dan 30-35 Euro kan het niet zijn, incl. montage. Of je moet binnenband zelf plakken. Waarom moet de buitenband vervangen, heb je die gecontroleerd op beschadiging ?
tinus1969
9 jaar geleden
Halfords is toch failliet?

Antwoorden (2)

Binnenbanden heb je al vanaf zo'n € 5,-. Buitenbanden vanaf zo'n € 15,-. En dan kunnen de prijzen oplopen tot ongeveer het drievoudige.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat zou zoiets ongeveer kosten bij de Halfords?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
90 euro voor een binnen en buitenband en montage???????
Bordensteker
9 jaar geleden
In dat sommetje zitten kennelijk de banden van beide wielen, met ook dubbel arbeidsloon? Een luchtlek wordt doorgaans opgeheven door de binnenband te plakken. Een nieuwe binnenband nemen in plaats van plakken doe je pas als de oude vergaan is, of als het rubber verziekt is door op veel te zacht opgepompte banden te rijden. En een nieuwe buitenband is pas aan de orde als het profiel versleten is, of in uitzonderlijke gevallen als er een grote scheur in zit of zo. Een klein gaatje hoeft geen reden te zijn om die band weg te gooien, de luchtdichtheid wordt namelijk door de _binnen_band verzorgd. De buitenband is er om stevigheid en bescherming te geven aan de binnenband, en om grip te hebben op de ondergrond. Een klein gaatje doet aan die werkingen niets af.
Gezien de leeftijd van de fiets lijkt het mij dat ie is te plakken.Suk6 ermee..

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is goedkoper dan een nieuw setje banden.