ik wil een fiets verkopen op marktplaats maar ik weet niet hoeveel inch hij is. hoe kan je dat meten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
2.4K

Antwoorden (3)

De framemaat is de afstand tussen het hart van de trapas tot het einde van de buis van de zadelpen, en dat wordt dan meestal in inches aangegeven.

Het meten zelf doe je met een centimeter en 1 inch is 2,54 centimeter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is moet het ook op de band vermeld staan.
De inch maat vind je op de banden B.v. 26-1 3/8 28-1 1/2 28-1 5/8 1 3/8
De frame maat meet je in centimeters,vanaf de trapas tot boven kant frame, onder het zadel.Suc6

Toegevoegd na 2 minuten:
Je vermeld het merk van de fiets het type een heren of dames fiets de kleur of kleuren de wiel maat en de frame maat evt. foto
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt kijken wat er op de fietsband staat en daar staat vaak op welke maat het is.
En er staat ook een maat als bijvoorbeeld 37-622 op.
Dat is een ETRTO (Europese maat voor velg en/of band)
Via de 'bron'die ik hieronder heb geplaatst is dan op te zoeken welke maat wiel de fiets die je wil verkopen heeft.