Wat betekent een wit, langwerpig verkeersbord met daarop twee rode, naar elkaar wijzende pijlen?

Gisteren zag ik zo'n bord op Texel, bij een fietspad, onder zo'n bekend, blauw 'fietspad' bordje.
Bij alle andere fietspaden daar stonden er twee van elkaar afwijzende, zwarte pijlen...

Wat betekent dit?

Toegevoegd na 18 minuten:
Omdat het zo lief gevraagd werd, hier een paintje van wat ik gezien heb:

edit:
link naar het betreffende bord:
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1cylxvwf779_3.jpg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een afbeelding, zo wordt het alleen maar gissen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt alsof de meeste fietspaden tweerichtingsverkeer waren, en dat ene fietspad géénrichtingsverkeer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar mijn toevoeging, ik heb er een tekening bij gedaan...
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik kan alleen maar gokken, omdat ik de situatie niet heb gezien. Een paar mogelijkheden:
--  Tegenliggers. Als er maar aan één kant van de weg een fietspad is, en aan de andere kant niet, fietsen mensen op dat ene fietspad beide kanten op. Gevaar voor botsingen dus.
--  Fietspadversmalling.
--  Kruisend verkeer, uit beide richtingen. Zou je op http://maps.google.nl/ en dan via Street View, bij die plek kunnen komen? Dan kunnen wij daar ook de situatie bekijken zoals ze echt was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, er was inderdaad maar één fietspad waarop in twee richtingen kon worden gefietst. Maar dit is op bijna heel Texel het geval, en ik heb het betreffende bord nergens anders zien staan. (Terwijl ik wel het hele eiland af heb gefietst.) Helaas weet ik niet precies meer waar het was, ergens bij Den Burg, maar daarmee ga ik het niet vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was het in het bos?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het stond aan een fietspad langs weilanden, het fietspad loopt paralel aan een grote, drukke weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk toch dat het iets met kernfusie te maken heeft. Of met appeltaart, het kan allebeide.

Antwoorden (6)

Deze?

Opgepast Tegenliggers en opgepast Dwarsliggers... (je snapt me wel)...

Toegevoegd na 4 minuten:
Een wit, langwerpig verkeersbord met daarop twee rode, naar elkaar wijzende pijlen, is niet een standaard Nederlands verkeersbord volgens mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De afbeeldingen lijken meer dat over een Q-bit uitleg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die zag ik langs de andere fietspaden staan, XiniX.
Maar die in mijn beschrijving heb ik maar één keer zien staan... Zie ijn antwoordbewerking, ik heb het bord getekend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Graye... Ik ken het niet als een standaard Nederlands verkeersbord... Dus kweenie...
AWM
14 jaar geleden
Dan mag je je antwoord nu weer verwijderen.
Dat betekent overstekende mensen. Er is daar ook een blindenpad als ik mij niet vergis. Dus kiek maar uit dat je geen overstekende blinden omver rijdt ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd lijkt dat me een beetje onwaarschijnlijk.
Het was een fietspad langs een drukke weg, er was ook geen stoep of ander voetgangerspad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovendien zou een waarschuwingsbord driehoeking zijn toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 't idee dat de kleur van die rode pijlen verband houden met de rode streep die je ook vaak op blindenstokken ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De omlijsting van een waarschuwingsbord of de kleur van een stopbord heeft daar toch ook niks mee te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik meer bedoel is dat een rechthoekig bord (voor zover het een officieel verkeersbord betreft) in de regel een advies- / aanwijzingsbord is als ik het wel heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de gevallen die jij noemt, zijn het algemene kenmerken. Enfin, het is slechts mijn vermoeden vanwege het blindenpad daar op texel.
Het bord met twee zwarte pijlen die uit elkaar wijzen, heeft betrekking op het verkeersbord dat erboven hangt. Het is een aanduiding in welke richting boven geplaatst bord van kracht is. Het bord met de rode pijlen komt niet voor bij de officiële verkeersborden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het geeft dus een (brom) fiets pad in beide richtingen aan?
AWM
14 jaar geleden
Daarvoor is een bord met zwarte pijlen uitgevonden die van elkaar afwijzen. Zie mijn linkje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is maar goed dat ik geen rijbewijs heb ;P
AWM
14 jaar geleden
Dit is een fietspad, en ook als fietser wordt je geloof ik geacht de borden en regels te kennen. Maar dat maken ze je wel moeilijk zo :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach, de kans dat ik op texel ga fietsen is niet zo gek groot.
weet je, ik zou zin krijgen de gemeente aan te schrijven om navraag te doen naar het bord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb die min even gecompenseerd, gaat nergens over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vreemd dat niemand het kent...
Ik kan het ook nergens op internet terugvinden...
Had ik niet verwacht!
AWM
14 jaar geleden
Nou ja, dan heeft een lokale ambtenaar hem gewoon bedacht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha, dan is het gewoon een fietspad in géén van beide richtingen!
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Aangezien het bord op een kruising van verplichte fietspaden staat zou het wel een kunnen betekenen dat het in alle richtingen een verplicht fietspad is. En hoewel geen officieel bord is er toch een ambtenaar geweest die iets gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanduiding voor kruisend verkeer.
zie ook de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit onderstaande is het enige geldige verkeersbord dat bijna precies op lijkt. Als er naast de weg een fiets/bromfietspad in twee richtingen begint, dan staat er deze combinatie. Dat is ook te zien bij de foto van dat stuk weg (ik heb hem ook als afbeelding erbij gezet).

De pijlen waarschuwen als het ware voor de T-splitsing waarin het fiets/bromfietspad begint. De fietsers en bromfietsers kunnen namelijk van beide kanten aankomen.

Hoogstwaarschijnlijk is het een particulier neergezet verkeersbord, waarbij de officiële kleuren niet zijn overgenomen. Zie de link voor officiële informatie.