Bestaan er ook fietsstoeltjes (voorop) voor kindjes van ca 3 jaar? (vanaf 15kg) En waar zijn die eventueel te koop?

Mijn dochtertje wordt te groot voor het fietsstoeltje, maar ik wil haar graag voorop mijn "mama-fiets" houden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (4)

Je kunt een zadel voorop monteren. eventueel bevestig je een gordeltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Halfords heeft kinderzitjes voor aan het stuur voor kinderen tot 21 kg, ze kosten ong. €60,-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen van drie jaar voorop lijkt me erg zwaar gaan sturen.
Die van mij van 2 is al bijna niet door de bocht te duwen.

Waarom duur investeren als je toch rap dat kind n aar achter zult moeten zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij gebruiken een fietsstoeltje dat voorop de mamafiets is gemonteerd, op het frame. Daar zit zowel onze driejarige dochter als soms onze 6-jarige zoon op. Heel stabiel, zit niet in de weg, ook niet als ik de fiets gebruik met mijn 1.80m.

Zeer stabiel, en veilig. Omdat het zadeltje niet aan het stuur maar op het frame zit merk je er bijna niets van met fietsen.

Beide armen aan het stuur houden, dan creeer je meteen een 'hokje' voor je kind. Mocht het dan wat wiebelen, kan ze geen kant op.

Wij hebben dit zadeltje een jaar of 5 geleden gekocht bij KidsonTour in Bussum, zie http://www.kidsontour.nl/cms/index.php/component/option,com_chronocontact/Itemid,9/ voor contactgegevens.