hoelang gaan gemiddeld fietsbanden als je elke dag fietst en bij normaal gebruik mee?

Was ik eens bemieuwd na eigenlijk.
Wat is globaal gezien hoelang die mee kunnen?
Misschien weet iemand dat wel?!

9 jaar geleden
in: Fietsen
6K
jc54
9 jaar geleden
Ligt erg aan de afstand die je per dag fietst en de ondergrond waarop gereden wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En of je je fiets overdekt stalt of in de volle zon.
Cryofiel
9 jaar geleden
En of je de bandenspanning op peil houdt. Dat maakt echt enorm veel uit, heb ik moeten ondervinden.
bamibal
9 jaar geleden
Vandaar de vraag "gemiddeld", mensen.

Het beste antwoord

Zelf heb ik mijn afstudeerstage bij Koninklijke Gazelle gelopen.
Hier kreeg ik mee dat het terrein en de wijze van fietsen. (Veel slippen op een zand terrein) veel schadelijker is dan 1x per week een kwartier op en neer naar het dorp.

Terrein
Gebruik door gebruiker
Uren gebruik per week

Probeer 1-5 jaar aan te houden. Waarbij het bij 1 gaat om een nogal ''ruige bedoeling''.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met "normaal" gebruik gaat zo'n fietsband wel een jaartje of anderhalf mee, ligt een beetje aan je band. Ga ervan uit dat hij dus rond anderhalf jaar mee zal gaan.
Je moet vervangen als je geen profiel meer hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het ligt er aan wat voor soort band je hebt voor mountainbike gaat vrij lang mee 1-2 jaar als je hem buiten laten staan 3 jaar binnen de schuur laat stallen en niet vaak nat wordt bij heten dagen niet nat maken dan droogt een band sneller uit. ik heb een fiets 20 jaar oud 1 keer band vervangen het ligt er ook aan of je van stoepjes afrijd en hoe je hem onderhoud of je zwaar of ligt bent enz

Toegevoegd na 41 seconden:
heb een kaptein het merk

Toegevoegd na 1 minuut:
en mijn mountainbike Bianchi uit irtaly laten inporteren