Fiets staat vast me 2 sloten op station en ben me sleutels kwijt, wat te doen?

Dat is ook echt mijn geluk weer hoor. Mijn fiets staatd dus op een station met een anwb hangslotje en een motor ketting slot vast bij een onbewaakte stallin. Ik heb geen aankoopbewijs wamt heb hem via marktplaats maar heb hem wel apart geverft en bestickert. Nu heb ik geen reserve sleutels van me fiets dus hoe krijg ik hem nou terug?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
3.9K

Antwoorden (6)

Politie inschakelen en in overleg de sloten doorzagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst eens goed zoeken en anders zou je even kunnen kijken of er een bewaakte fietsenstalling in de buurt is en vragen of zij toevallig een betonzaag hebben om je ketting door te zagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon met een betonschaar (of zo iets) de sloten doorknippen en je fiets meenemen. De kans dat iemand er wat van zegt is erg klein. Daarbij is het jouw fiets, toch?
Wij zijn ook eens de fietssleutels van 2 fietsen kwijtgeraakt. Hebben later die (op slot staande) fietsen gewoon achter in de auto geladen. Veel mensen erom heen, niemand die er wat van zegt.
Mocht de politie erbij komen, dan leg je het verhaal uit. Geef je adres, dat als ze een melding krijgen van de vermissing van precies zo'n fiets, dat ze dan bij je kunnen aankloppen. Jij weet dat dat niet zal gebeuren...
Ik heb ook een keer de fiets van mijn dochter, die bij de bushalte stond en die ze was vergeten op slot te zetten, op slot gezet. Ook daar geen opmerkingen over gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf ook wel eens op die manier mijn fiets 'gestolen' mensen kijken er wel van op maar er is niemand die je er op aanspreekt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd... Iemand die wat zegt van iemand die bezig is een fiets te jatten? We hebben het over Nederland, not going to happen... :P
Zoek eerst naar bewijs materiaal dat je kunt aantonen dat die fiets van jou is.
dan kun je de spoorweg politie inschakelen die zullen moeten kijken of je genoeg bewezen hebt om je fiets te ontdoen van de sloten

Toegevoegd na 43 seconden:
bewezen = bewijzen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee, mocht je ergens toevallig een foto hebben waar je fiets (gedeeltelijk) op staat, is dat natuurlijk een handig 'bewijs'.
Bel Politie die noteert jou gevens en de brandweer gaat met betonschaar doorknippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de brandweer komt daar niet voor
meestal is dat de gemeente werken of sociale werkplaats die het open moeten knippen
Je kunt een haakse slijper op een accu lenen. Daar krijg je alle sloten zonder schade aan je fiets (anders dan met een betonschaar) mee open.