Voor het vervangen van een complete remgreep moet het rubberen handvat er af maar er is geen beweging in te krijgen. Iemand een bruikbare tip?

-

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K

Antwoorden (6)

Vet maken met olie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het proberen met een fohn de het rubber iets verwarmen zodat het lijm onder het handvat loslaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij moet toch vervangen dus zou ik het met een Stanley- of breekmes in de lengterichting doorsnijden. Nu wil die er echt wel met gemak af. De nieuwe monteer je het makkelijkst met een zeepoplossing. Geen olie of vet gebruiken. Dan blijft het glijden en kan het rubber oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het handvat wil behouden kun je het wat opwarmen met föhn of met warm water. Als je er dan iets duns als een fittingschroevendraaier of naald onder kan steken kun je er wat siliconen-spray in spuiten. Daarna met draaiende bewegingen afschuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een klein gaatje prikken in het handvat wat verwijderd moet worden aan de kopse kant dan met een luchtslang lucht pompen in de buis waardoor overdruk ontstaat nadat je het handvat op gewarmt hebt(met een warme natte doek )dan plopt het handvat er zo vanaf. en anders doe je een stofzuigerslang over het handvat goed luchtdicht afsluiten met tape de stofzuiger aanzetten (niet te lang )en je kunt het er zo vanaf schuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het handvat vast zit krijg je het er niet meer af zonder het stuk te snijden. Verwarmen, zeep en lucht helpen dan niets.