Volgens de officiële verkeersreglementen niet. Een fiets mag alleen gebruik maken van een mechanische fietsbel. De ouderwetse "ding-dong" dus.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar staat niet dat een toetert (voor erbij) niet mag, alleen dat je op je fiets een goed werkende bel moet hebben.
Amadea
10 jaar geleden
Kan jij met een bel toeteren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk een toeter EN en een bel op je fiets ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een toeters en bellen zeg... ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de verkeersregels in België en Nederland hetzelfde zijn, dan moet de bel en mag de toeter erbij op het stuur.
http://www.ketnet.be/quiz/4f5df5156e41c

Andere antwoorden (1)

In Nederland is de fietsbel verplicht, maar je mag daarnaast ook een toeter op je fiets monteren.