Hoeveel lumen, lux of candela heeft een lampje van een Nokia Lumia (800)?

Hallo, ik heb een Nokia Lumia 800. Het lampje hiervan geeft vrij goed licht. Ik ben op zoek naar een soortgelijk lampje/licht voor op mijn fiets (althans, kwa sterkte). Alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Daarom vraag ik me af hoeveel lichteenheden hij uitstraalt, zodat ik weet dat ik zo een fietslampje moet zoeken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
4.7K

Het beste antwoord

Het is lastig om precies te weten hoeveel licht in lumen een telefoon uitstraalt. Het lijkt vaak veel omdat het een puntvormige lichtbron is. Het licht is vergelijkbaar met dat van een eenvoudige LED-zaklamp en de telefoon zal niet meer dan 30 lumen geven. Zie de link naar de zaklamp hieronder. Dergelijke zaklampen kunnen ook in een houder aan je fietsstuur worden bevestigd.

Een normale lamp levert veel meer licht. Een 60 watt gloeilamp levert ongeveer 600 lumen. Dit komt overeen met een 15 watt LED-lamp. De Aldi verkocht ze laatst voor € 3,-, maar de normale prijs is ongeveer € 15,-.