waar moet ik op letten als ik een tweedehandse electrische fiets koop ?

ik koop een elektrische fiets voor me vrouw ,nieuw voor me nooit gehad .
Waar moet je nou op letten als je zo,n fiets koopt ,en wat hoort erbij te zitten ,m,v,groeten fred

Toegevoegd na 5 minuten:
foto is de fiets die me aangeboden wordt !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
3.9K

Antwoorden (3)

Accu duur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan een nieuwe electrische fiets kan je weinig miskopen(koop zeker geen occasie),het enige waar je egenlijk rekening moet mee houden is de aanschaf van een goede batterij,liefst een waar je veel kilometers kan mee doen(die zijn wel de duurste)want als je regelmatig fietst gaan die kilometers er zo door.Koop hem best ook in een fietswinkel dichtbij voor het geval er problemen zijn,ook al komen die zeer weinig voor.Hou er ook rekening mee dat rijden met een platte batterij zeer lastig is door het gewicht van zo'n fiets.
PSIn België kan je voor een zeer schappelijke prijs een fietsverzekering afsluiten bij de automobiel hulpverleners,handig voor als je pech hebt onder weg.Weet niet of dit in Nederland ook kan.
10 jaar geleden
Ik heb op Marktplaats gekeken en het viel mij op dat de prijzen vaak te hoog zijn’, zegt TestKees. ‘Hou er rekening mee dat je al gauw de accu zult moeten vervangen van een tweedehands e-bike. Een lage kilometerstand is vaak een slecht teken. Bij nikkel metaal hybride accu’s betekent stilstand vaak dat de accu langdurig leeg is weggezet. Daar gaat die van stuk. De lithium ion accu’s verouderen door de leeftijd. Na verloop van tijd zijn ze op, ook al heb je ze weinig gebruikt. Het vervangen kost – afhankelijk van het merk – tussen de 300 tot 700 euro. Die kosten moet je bij de aanschafsprijs optellen. Dan wordt een tweedehands elektrische fiets ineens een stuk duurder.’ Meer dingen waar je op moet letten? ‘Je hebt geen garantie op de onderdelen. Dus als je display stuk gaat, zul je zelf een nieuwe moeten kopen. Die risico’s van extra kosten moeten in de prijs verrekend worden. Mijn indruk is dat de prijzen te hoog zijn. Ik zou altijd om een testrapport van de accu vragen. Dan weet je wat de prestaties van de accu zijn en hoe lang die mee kan gaan. Serieuze fietsenzaken moeten daar apparatuur voor hebben. Als je van een particulier koopt, zou ik eerst bij een dealer een testrapport laten opmaken. Dan weet je wat je koopt.’ - See more at: http://www.vogelvrijefietser.nl/vragen/waar-moet-je-op-letten-bij-een-tweedehands-e-bike#sthash.ymDHbIzk.dpuf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Een tweedehands zou ik zeker nooit niet kopen zeker als ze al wat ouder zijn ,vaak problemen om nog een originele accu te vinden.Bij een nieuwe geven de meeste merken toch een garantie en zelfs een graties jaar verzekering tegen diefstal.Zo was het toch bij mij.Ben zelf vervend e-biker gebruiker.