Kun je een fietsverzekering per maand zelf stopzetten op elk ogenblik?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Kijk in de voorwaarden!

De meeste verzekeringen hebben een minimale looptijd. Bijvoorbeeld van een jaar. Daarna kun je die verzekering per maand opzeggen. Als jij bijv vandaag een verzekering laat ingaan, 29 juni dus en de looptijd heeft een jaar dan kun je pas opzeggen per 29 juni 2014. Je kunt wel meteen al opzeggen maar de verzekering loopt dan dus het hele jaar nog door.

Ook heb je vaak een periode voor wanneer je moet opzeggen. Dat is vaak een maand, dus als je pas op 30 mei 2014 opzegt zul je wellicht nog verzekerd blijven tot en met 29 JULI 2014. Als je op 30 juni 2014 opzegt zul je wellicht verzekerd blijven tot 29 augustus 2014.

Meestal kun je dus niet per dag opzeggen maar per maand en dat gaat pas in na de minimale looptijd en die kan ook een half jaar zijn. Lees je voorwaarden!