Buitenband van racefiets op mijn gewone fiets geplaatst, kan dit kwaad?

Ik heb een tweedehandse fiets gekocht en ik heb gemerkt dat de buitenband van mijn achterwiel eentje is voor een racefiets... Ik heb dus een gewone damesfiets en mijn vraag is, kan dit kwaad? Ik heb ook gemerkt dat er hele kleine scheurtjes in de band zitten. (enkel aan de bovenkant)

Het is wel al een vrij oude fiets.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

Neen, als dat achterwiel afkomstig is van een racefiets dan moet er ook een racefietsband op. Die scheurtjes zijn ernstiger van aard; je zou een klapband kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De velgen van een race fietswiel zijn veel smaller, dan die van een normale stadsfiets.
Als je dus een band van een racefiets plaatst om een normale velg,zal die beslist geen lang leven beschoren zijn en heb je veel kans op een klapband, dan wel een afloper.