ik vind het ov behoorlijk duur hoe kan ik leren dat ik verder kan fietsen zondat ik niet iedere keer de bus hoef te pakken?

ik wil dus verder kunnen fietsen dan half uurtje of een uurtje hoe bouw ik hier de conditie voor op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (3)

Door het gewoon te doen. De eerste dagen zal het best zwaar zijn, maar al vrij snel bouw je conditie op, en kost het steeds minder moeite, tot je je hand niet meer omdraait voor een uurtje of twee fietsen.

Je zult genieten van de vrijheid die het oplevert om je fiets te kunnen pakken en te gaan waar je maar wilt, zonder afhankelijk te zijn van trage, overvolle bussen. Bovendien kun je van deur naar deur, eventueel met zware spullen, komen wanneer je uitkomt, en gaan wanneer je wegwilt.

Voor je het weet snap je niet meer waarom je ooit uberhaupt de bus gepakt hebt. En niet zelden is de fiets zowaar nog sneller ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel simpel. Als je iets wilt leren, moet je het doen.
Begin gewoon vanaf vandaag met elke dag een half uurtje fietsen.
Als je dat ritme er een beetje in hebt zitten, ga je het moeilijker maken.
Is er een heuvel of hoge brug in de buurt? ga daar een paar keer op en af fietsen.
Wissel snelheid af, 30 seconden sprinten, dan weer 60 seconden rustig etc.

En dan kun je langzaamaan de tijd en snelheid opbouwen totdat je een goede conditie hebt.
Maar begin eerst met elke dag een half uurtje om er in te komen. Zoek leuke routes in de buurt.
Heb je een smartphone? Download dan een app als Strava, zo kun je precies je voortgang bijhouden. Motiveert mij altijd.
11 jaar geleden
Ga lekker ligfietsen, ik doe het al jaren met plezier.
lees dit:
http://www.ligfietswinkel.nl/index.php/nl/waarom-ligfietsen.html
artikel maar eens rustig door.

Er zijn weer ligfiets opstap dagen georganiseerd:
http://www.ligfietsopstapdag.nl/
wellicht is er eentje bij jou in de buurt,
zoek anders een ligfiets dealer en probeer eens wat fietsen uit !!
Wanneer je eenmaal gewent bent, wil je nooit weer anders.