Waar kan ik gebruikmaken van de OV-Fiets?

Waar kan ik deze OV-Fiets in de kleur geel-blauw vinden? Kan iemand mij ook iets over het gebruik van deze fietsen vertellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

In de bron zie je een landkaart van NL met waar je deze fietsen overal kan gebruiken, dit is op steeds meer plekken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verkeerde knopje...

Voor het huren van de fiets heb je een ov-fiets abonnement nodig. Bij het ophalen en terug brengen scan je je kaart zo weten ze hoelang je weg bent geweest en wordt de prijs berekend. Je betaald 3,15 per 24 uur plus een abonnement van 10 euro per jaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
De geel-blauwe fiets is in 2009 gekomen en gaat alle blauwe fietsen vervangen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw bruikbare informatie. hier kan ik weer verder mee.

Andere antwoorden (1)

op de site van ov fiets kunt u een plaats invullen en dan komt de dichtstbijzijnde plaats waar u een fiets kan ophalen in beeld, voornamelijk stations en dergelijke plaatsen.
voor het huren van een ov fiets moet u een abonnement hebben. dit kan via internet gekocht worden, en op uw persoonlijke ov chipkaart worden gezet, of op een aparte ov fietskaart. het abonnement kost 10 euro per jaar. op de ophaalplaats wordt de kaart gescand en krijgt u een fiets. het betalen gaat achteraf per automatische incasso
er zijn ook scooters en elektrische fietsen te huur