Niet echt. Bij handremmen met blokjes kan de rem wat minder pakken. Maar voor de rest slijt je fiets hooguit wat sneller dankzij het rammelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal wel erg moeilijk fietsen zijn, omdat er op de plaats van de slag zich geen lucht in de band kan bevinden en ja, dat is gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard is een wiel met een slag erin kwetsbaarder dan een wiel zonder slag erin. Als je met bmx bijvoorbeeld gaat stunten of springen kan het zeker gevaarlijk zijn. Je wiel kan tijdens het op de grond komen na een sprong, dubbel klappen met alle gevolgen van dien.

Met wielrennen verlies je weerstand. Belangrijk voor een goede tijd neer te zetten, maar echt gevaarlijk, nee, tenzij er zo'n grote slag in zit dat je remmen tijdens het remmen voor een bocht het minder goed doen, waardoor je uit de bocht kunt vliegen.

Voor gewoon een fiets thuis om mee naar school te gaan of je werk is het niet gevaarlijk. Wel zou het kunnen dat de slag je dynamo beïnvloed, waardoor je een soort disco licht krijgt :p gevaarlijk voor een proces verbaal dus ;)

Antwoord; Nee, tenzij je er stunts mee gaat uithalen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet gevaarlijk, maar kan wel erg onhandig zijn. het kan bijvoorbeeld zijn dat je slingert terwijl je je stuur gewoon recht houdt, en je fiets kan er minder stabiel van worden. Zonder handen fietsen is er dan in ieder geval niet meer bij, omdat je gewoon niet goed kan sturen. (sowieso al geen aanrader natuurlijk, maar toch)