Een fietsenmaker heeft me een ketting en een tandwiel vervangen voor EUR 58. Een offerte van een paar maanden was veel lager. Wat kan ik doen? Dank

Een offerte was maar EUR 29. Uiteraard, begrijp ik dat prijzen stijgen. Maar de stijging van 100% in een paar maanden lijkt veel te veel. Hierbij was de fietsenmaker hoogstens 15 minuten bezig. Dank!

11 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag de fietsenmaker on uitleg en confronteer hem met de offerte
Wouter2011
11 jaar geleden
Dank. Ik vrees dat hij zich beschuldigd zal voelen en verzint allerlei smoesjes... Wat is de handige manier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen handige manier.

Het beste antwoord

Je moet nooit zomaar een paar maanden later terugkomen zonder die offerte nogmaals te bespreken. Zo geef je de kans om er eventuele foutjes uit te halen of van tevoren in discussie te gaan. Verder weet ik niet of er toen precies daarvoor een offerte is gemaakt of dat er nu ook andere dingen zijn gedaan.

In principe moet de ander zich aan de offerte houden maar jij zit wel fout om daar niet van tevoren over te beginnen. Ga nog eens met de offerte van toen (ik hoop dat je die nog hebt) terug en kaart het aan. Gewoon rustig en vriendelijk blijven maar wel vasthoudend. Zeg dat je er gewoon van uit ging dat het misschien ietsje duurder zou zijn en dat je er daarom niet van tevoren over begonnen bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wouter2011
11 jaar geleden
Hartelijk dank!

Andere antwoorden (1)

Ik zou terug gaan en de offerte laten zien. Ik zou wel verhaal halen. Best kans dat je je geld terug krijgt of gewoon de prijs van de offerte hoeft te betalen.