Kan het kloppen dat ik 600 calorieën heb verbrand met een ritje van 30 minuten op de mountainbike?

Heb via een app op mijn telefoon deze gegevens door gekregen, het lijk mij zelf namelijk wel erg veel voor zo'n ritje.
Gemiddelde snelheid was 22 km/ph
En de totale afstand was 11 km

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik een uur intensief spin... Dan heb ik 700 kcal verbrand, dus het lijkt me een beetje tehoog

Het beste antwoord

Nee dat klopt niet. Zo'n app weet niks van je, vaak vul je alleen je leeftijd en geslacht in.
Om nauwkeurig te kunnen meten hoeveel je verbrand, heb je meer data nodig, o.a. lengte, gewicht, conditie, hartslag, metabolisme, intensiteit van de training, welke versnelling, waren er heuvels, etc.

Een dergelijke app gooit gewoon de gegeven data in een formule, en komt dan met een leuk getalletje. Veel te hoog, hou gewoon voor jezelf bij hoe zwaar de training was.
Doe het getal wat de app geeft maar door de helft, en dan nog wat eraf, dan kom je eerder in de buurt van de verbrandde kcal.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat is hartstikke onmogelijk
het kan wel kloppen dat je rond de 50 tot 100
calorieën hebt verbrand
dat lees ik net in me encyclopedie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is zeer onwaarschijnlijk, het klopt niet!

Ik denk dat je met een snelheid van 22 km/h en een afstand van 11 km, 30 minuten lang. Tussen de 150 en 300 calorieën hebt verbrand.