Hoe kan je een nieuwe fiets onaantrekkelijk maken en zo diefstal voorkomen, zonder de fiets zelf te beschadigen?

Het gaat om iets wat je eer als dief ook niet zo afsloopt...
Verven zou kunnen (kost wat meer tijd om te verwijderen... Uit ervaring weet ik dat allerlei extra's er zo gesloopt worden (fietstassen, voorvorkdrager en kratje, bidon etc. al die dingen die een fiets persoonlijk maken, haalt een dief er in notime af en dan herken je soms je eigen fiets nauwelijks meer.
Ik wil ook de postcode laten graveren, hoewel ze dat er dan weer af kunnen schuren vrees ik...

Toegevoegd na 4 minuten:
bij nader inzien blijkt postcode graveren zinloos: http://www.mijnfietsterug.nl/fietsdiefstal-preventie/postcode-graveren-is-zinloos/

Het unieke framenummer vervangt dat en dat zal ik goed noteren en opbergen:-)

Toegevoegd na 7 uur:
En natuuuuuuurlijk goede sloten, 1 aan de fiets (ART gekeurd) en 1 kettingslot, ook met keurmerk. Verder heb ik de site van de ENFB gelezen, hier staat veel over sloten etc. Wat kun je daarnaast doen. in de antwoorden staan al leuke suggesties, haha

Toegevoegd na 7 uur:
En natuuuuuuurlijk goede sloten, 1 aan de fiets (ART gekeurd) en 1 kettingslot, ook met keurmerk. Verder heb ik de site van de ENFB gelezen, hier staat veel over sloten etc. Wat kun je daarnaast doen. in de antwoorden staan al leuke suggesties, haha

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verf hem oranje! ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
over 4 jaar misschien...

Het beste antwoord

Aantrekkelijkheid van de fiets doet er vaak niet zo heel veel toe is mijn ervaring. Onder mij en mijn 2 zussen zijn er 10 fietsen gestolen, allemaal lelijk. In het centrum, station, uitgaansgebied. Mensen die even snel een fiets nodig hebben pakken er 1 met een makkelijk open te breken slot.
Dan heb je nog de categorie 'terugjatters' die vinden dat als hun fiets is gestolen ze er zelf maar 1 terug moeten stelen (ik verzin het niet, klasgenoten op de HES Rotterdam vonden dit de normaalste zaak van de wereld) Dat zijn ook geen professionele dieven dus die zoeken ook fietsen die makkelijk mee te nemen zijn.

Je moet je fiets vooral moeilijk steelbaar maken, veel belangrijker dan onaantrekkelijk, dus goeie sloten aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon: goede sloten, op achterwiel en een slot van frame naar iets wat vast zit in de omgeving. Kies dure sloten, laat je goed informeren en jouw fiets is niet aantrekkelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.fietsen.123.nl/entry/12308/twee-abus-sloten-scoren-beste-in-fietsslotentest

Toegevoegd na 7 uur:
Na je aanvulling: als jij een mooie fiets koopt ga je die toch niet met allerlei rare dingen lelijk maken of opvallend? Dan had je beter een goedkope vierdehands fiets kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na je toevoeging: wat voor de 1 lelijk is, is voor de ander hip en uniek. Een dief gaat er iig niet mee vandoor omdat hij dan te veel opvalt. Ik heb overigens nog nooit een inbreker oid met een reflecterend veiligheids hesje en een puntmuts met belletjes gezien ;)
Hang, knoop, schroef, plak, lijm en klem er van alles en nog wat aan om je fiets zo opvallend mogelijk te maken waar een fietsendief nog geen meter mee durft te fietsen. Zoals; een politie sticker, een knijptoeter, regenscherm, zwaailicht, knuffelbeer op de pakkendrager, mc donalds vlaggetjes, kaarten tussen de spaken, nepdrol op het zadel, achteruitkijk spiegels, kerstverlichting om je frame, kraaltjes in je spaken, compas op je koplamp, enz enz.

Zeer weinig kans dat iemand zo'n fiets meeneemt. In combinatie met een goed slot al helemaal ;)