Waarom rijden agenten te fiets vaak op een mountainbike?

In Nederland heb ik nog nooit een agent op een stadsfiets gezien. Alleen maar op een mountainbike, waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor achtervolgingen natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een wilde achtervolging!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Rotterdam heb je ook wijkagenten op stadsfietsen en, als toppunt van suffigheid, agenten op snorfietsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Sherpa Ga naar Google afbeeldingen en tik in politie te scootmobiel ;)

Het beste antwoord

Deze zijn wendbaarder dan gewone fietsen. Door de algehele functie van de mountainbike is deze functioneler bij achtervolgingen bijvoorbeeld dan een gewone fiets.

Denk ook aan stevigheid, stoepen op en af fietsen, trappen af fietsen etc.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kan je makkelijker stoepje op en stoepje af, zijn ook behendiger te besturen en steviger.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ziet er ook wat stoerder uit dan een agent op een omafiets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kunnen ze dan beter langs alle paaltjes fietsen maar ook sneller fietsen tegen een heuveltje op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mountainbike`s zijn veel sterker dan gewone fietsen .
En sterke fietsen heb je nodig bij een achtervolging waar je van trappen af moet .
En als je tegen een stoeprand op moet .
En als je over het gras moet .
En door parken moet fietsen .
En als je snel moet afstappen van jou mountainbike dan kun je hem eventueel zo aan de kant gooien .
De mountainbike is multifunctioneel en dan onmisbaar voor de politie .