bestaan er vouwfietsen die ongeveer de maat wielen hebben van een normale fiets?

Ik had vroeger een vouwfiets maar met kleine wielen ik vond dit niet prettig fietsen, dus vandaar de vraag,

11 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Het beste antwoord

Ja hoor. Google voywfiets, kies de website van beslis en je ziet ze in alle varianten en prijzen. Er staat ook een mountainbike bij met heel grote wielen. Maar ja, opgevouwen is ie dan minder compact.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Die mountainbike is geen vouwfiets. Daar kan je alleen het stuur en de trappers van inklappen, waardoor de bike achterin de kofferbak van een auto past.
molenaar
11 jaar geleden
kijk es aan hier kan ik iets mee veel dank

Andere antwoorden (2)

Nee.
Het idee van een vouwfiets, is dat je hem als handbagage kunt meenemen. Een fiets met twee 28 inch wielen kun je zo plat opvouwen als je wilt, maar handbagage wordt het nooit

Vouwfietsen hebben dus altijd relatief kleine wielen en relatief hoog stuur en zadel. Ze zijn dan ook niet geschikt voor lange afstanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn wel vouwfietsen met een grotere maat wielen. De grootste maat die ik kan vinden is 24 inch. Een comfortabele fiets die geschikt is voor lange tochten: http://www.vouwfietsspecialist.nl/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=19
Amadea