hoe zwaar mag persoon zijn om op elektrische fiets te gaan fietsen?

ik kan me voorstellen sommige mensen zwaarder is dan normaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
16.4K

Het beste antwoord

Hoe zwaarder je bent hoe meer kracht de accu verbruikt. Zware mensen mogen er wel op, de fieys houdt het wel, maar de accu is eerder leeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht techniek vooruit is gegaan, maar nee....Ze kunnen beter accu + motor maken die goed mee kan gaan tot bijvoorbeeld 200 kilo. Meeste mensen die ik ken weeg 90 , 110 , 120 kilo en ze zijn 1 meter 90 , of 2 meter lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas. De actietadius hebben ze gemeten met lichte personen. Gazelle orange zegt dan tot 45 km te fietsen. Ik ken ook veel normaal gebouwde mensen die een gewicht schrijven van 80kg.
Dan kom je beduidend minder ver dan een persoontje van 50 kilo... Had zo'n fiets... Weg gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus in theorisch gezien : persoon van 120 kilo, en met volle accu kan maar 6 km op hoogste stand rijden en iemand van 50 kilo , op hoogste stand hooguit 15 - 30 km. Zoiets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets. Nu is 6 km wel erg weinjg, vind ik.
De gazelle moest tot 45 km kunnen. Dat us gemeten onder gubstige onsyandogheden: licht persoon en lichte obdersteuning.
Fiets wordt gebruikt door iemand van 84 kilo en bagage, maak er 90 kilo van. Hij gebruikt de fiets ook op de zwaardere stand en soms op de boost.
Ipv 45 km moet deze persoon bij 30 km al weer opladen. Als je zon fiets wilt kopen moet je de beste uitzoeken die ook aan je randvoorwaarden voldoet. Dan vraag je of je hem een paar dagen, week mag leben of huren. Ik vond hem het geld niet waard. Kon er niet eens heen en weerom me naar t werk wat hij volgens t verkooppraatje wel kon. (ds folder)

Andere antwoorden (2)

Het gewicht dat een elektrische fiets maximaal mag dragen (het Maximale draaggewicht) varieert per fiets en wordt in de regel door de fabrikant opgegeven bij de specificaties. Een willekeurige fiets als de Peugeot F50 geeft een maximaal draaggewicht op van 100 Kg, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede merk-fietsen kunnen mensen van 120 KG wel aan.
Nu vangt iemand van 120 KG wat meer wind dan iemand van 60KG maar niet twee keer zoveel.
Bij het rijden van lange afstanden (zonder veel remmen) zal het gewicht van de persoon een kleinere rol spelen dan in het stadsverkeer.
Dan zal de fiets ongeveer de halve actieradius hebben, op lange stukken aaneen zou dat ongeveer 2/3 van de normale actieradius zijn.
Wat een groot verschil maakt is tegen hellingen op, dan speelt het gewicht van de fietser een grote rol.
Omdat bergafwaarts geen energie wordt opgewekt zal je gewicht in heuvelachtig gebied een grote rol spelen.
Dat laatste heb ik in Zwitserland bemerkt.....