Welke straf krijg je als een autoongeluk hebt veroorzaakt?

Als een auto botst tegen een fietser die daarna naar het ziekenhuis moet, wat voor straf krijgt de automobilist.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt dat niet van een rechtszaak af?
En ik denk dat minimaal een schadevergoeding word geeist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je met een dronken kop iemand zou aanrijden, vervolgens door zou rijden, je op een of andere manier toch in de kraag gegrepen wordt krijg je een beste duw in ieder geval. als je er niets aan kan doen en je netjes aan de regels zou houden, een fietser bv ineens op de weg schiet en je het ongeluk niet had kunnen voorkomen dan krijg je geen straf.

Het beste antwoord

Als je schuldig bent, kun je een boete krijgen en de schade moeten betalen en soms krijg je een taakstraf erbij.
Maar het is idd erg afhankelijk van welke situatie en het zal vaak via een rechter/politie gaan; die beslissen dan welke boet/straf je krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt aan de omstandigheden.
Was er alcohol in het spel bij de automobilist, dan kun je rekenen op straf. Was er roekeloos rijden in het spel, idem.

Is het gewoon een ongeluk door andere omstandigheden, dan hoeft er helemaal geen straf te volgen en wordt het doorgaans door de verzekeringsmaatschappijen onderling afgehandeld.