Hoe kan ik mijn fiets het best beschermen in de winter?

Dus tegen vastvriezen van versnellingen en remmen e.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Eerst laten ontdooien, dan de kabels ( remmen/versnellingen) van bovenaf volspuiten met dunne olie, wd40 is bijvoorbeeld goed. Spuit er net zo lang olie in tot het er langs onder weer uitloopt, pas dan weet je zeker dat het vocht eruit is. Daarna de eindstukjes van de kabel insmeren/spuiten met vet of vaseline, zodat er geen vocht in kan. Als je de lakdelen wil beschermen tegen het weer en pekel kun je daar t beste een dikke laag silliconespray overheen spuiten. Contactpunten van je verlichting kun je ook met silliconenspray een beschermlaag geven zodat de kans op roest minimaal wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ergens binnen zetten dan kun je veel problemen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je bepaalde middelen voor. Die kun je dan op de belangrijke onderdelen spuiten tegen bevriezing etc. Kijk bij Halfords of een ander fietswinkel. Vooral rond deze tijd zijn er veel middelen voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is heb je ook een afdekhoes voor fietsen. Die zou je ook kunnen gebruiken.
Inspuiten me siliconenspray.
Wel eerst zorgen dat eventueel vocht verdampt is.
12 jaar geleden
Je fiets in je schuur zetten en als het buiten is een soort van plastic of een ander bescherming erover heen doen en op slot zetten op een veilige plaats =)