ligt eraan hoe erg die is als het welmee valt heb je speciale tangetjes waarmee je het kan maken en als het erger is moet die naar de fietsen maker. en het ergste geval een nieuw wiel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Een nieuw *wiel*? Voor een slag in je *band*? Da's pure geldverspilling!
Als je bedoeld met een slag in het wiel, de velg dus, dan moet je de spaken aandraaien. Mits de slag niet al te groot is, kun je de velg dan weer recht `trekken`. Om de spaken aan te spannen kun je een spakenspanner kopen bij de rijwielhandel, Hema, Halfords of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je velg kan heel snel buigen. Als je een slag in je velg hebt, moet je de spaken op een bepaalde manier aandraaien. Dit is een beetje moeilijk uit te leggen en de meeste mensen hebben hier het gereedschap niet voor, je kan het beste gewoon naar de fietsenmaker gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een slag in je band (hobbel) kan je oplossen door de binnenband grotendeels leeg te laten lopen en recht leggen.

een slag in de velg is een ander verhaal. een kleine slag zou je er zelf uit kunnen halen door de spaken af te stellen, maar als je dit nog nooit gedaan hebt kan het een lastig klusje zijn of je verergert het probleem.

de fiets naar de fietsenmaker is een optie, of en passend wil op de kop tikken en deze vervangen voor de 'hoepel'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een slag in je band van je auto zit bedoel je neem ik aan een hoogte slag. Dan is daar niks aan te doen behalve een nieuwe band aanschaffen.

Zit hij in je velg van je fiets kun jet proberen recht te zetten door de spaken te stellen (mits niet te veel slag)

is het echt een zware slag in de velg van je fiets zit er niks anders op als een nieuwe velg kopen.