Als je 2x drukt op het knopje van het stoplicht (voor fietsers en voor voetgangers) is het dan ook sneller groen?

Oftewel is het sneller groen als je zowel op de voetgangers-knop als op de fietsers-knop drukt? Of heeft dit geen enkele invloed?

Toegevoegd na 27 minuten:
Okee iedereen heeft zo zijn meningen/inschattingen.. maar nu komt de uitdaging, wie kan dit ONDERBOUWEN?

Ben erg benieuwd of iemand dit kan beantwoorden!

PS het gaat er dus niet om hoevaak je op het knopje drukt, maar of er verschil zit tussen het drukken op 1knopje of of 2knopjes

Toegevoegd na 1 dag:
Sorry mensen, ik ga de vraag sluiten.. helaas geen goed antwoord gegeven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag, dit kan namelijk wel degelijk invloed hebben. Misschien is het systeem ingesteld met prioriteiten. Ik ben benieuwd naar de -uitgebreidere- antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo dacht ik dus ook, ik hoop nog op een fatsoenlijk resultaat...

Antwoorden (4)

Dit heeft geen enkele invloed.

Toegevoegd na 32 seconden:
Alleen is meestal het licht voor voetgangers wel LANGER groen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit maakt niks uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor dubbele antwoord
Ik weet zeker van niet, heb wel eens uit pure frustratie 50x op het knopje gedrukt (en iemand anders op dat andere knopje) heeft echt totaal geen zin

wij hebben nu een paar heerlijke stoplichten, daar staat zo'n soort teller naast zodat je kunt zien hoe lang het nog duurt, dat maakt het wachten ECHT meer dragelijk
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat tellertje is inderdaad erg fijn!
amigo
12 jaar geleden
oei dat is inderdaad uitkijken hier is het meer een klok met bolletjes die wegtikken, niet echt te verwarren met een licht volgens mij en je ziet direct dat het "afneemt" Men is er tevreden over, meer mensen blijven toch heel even staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen antwoord op de vraag.
Meerdere keren op 1 knopje drukken heeft geen zin. Gevraagd wordt echter of drukken van twee knoppen, bij zowel fietsers als voetgangers, zin heeft.
Ik denk het niet, maar heb geen onderbouwing. Ben benieuwd naar het antwoord van iemand die verstand heeft van de aansturing van stoplichten.
amigo
12 jaar geleden
dank voor je reactie maar terwijl ik op het ene knopje drukte deed iemand anders het op het andere knopje (dat staat er ook) dus we hebben OOK gedaan wat de vragen steller vroeg EN nog vaker gedrukt, dat was eigenlijk mijn boodschap, dat zelf dat niks hielp
Dit hangt er heel erg van af hoe de stoplichten zijn ingesteld. Sommige stoplichten zijn zo ingesteld dat voetgangers eerder groen krijgen of langer groen hebben, maar bij het gros van de stoplichten zal het niks uit maken. Ik geloof niet dat er stoplichten zijn die eerder groen geven omdat er én voetgangers én fietsers staan.