Hoeveel kost een "fixed-gear" fiets?

Ik zou graag eens een fixed gear fiets kopen. Want ik vindt ze eigenlijk wel mooi. En ik denk dat ze minder snel kapot gaan (of goedkoper zijn om te vermaken) omdat je niet moet rommelen met die versnellingen enzo. Hoeveel kost dat zo ongeveer? En waar zou je dat eventueel kunnen kopen? (Geen online shop liefst want ik wil het eerst wel eens proberen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Een goede Fixed-Gearfiets kost al gauw €800. Je hebt ook hippe, kleurrijke fietsen voor ca. €350.
Kijk wel uit, want wettelijk mag je er eigenlijk niet mee op de weg Ze hebben geen rem, en volgens het Nederlands wetboek moeten fietsen voorzien zijn van een deugdelijke rem. Je riskeert dus een bekeuring.

Oh ja, ieder betere fietshandel schijnt ze te hebben. Bij de zaak uit de link kun je ook proefrijden. Moet je wel naar Nijmegen...

http://www.stipbike.nl/fixedgear/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er eentje gezien met een voorrem (wat mij nutteloos lijkt bij zo'n fiets), maar dan is hij wel legaal toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is er dan waarschijnlijk opgezet omdat ie dan wel aan de wettelijke eis voldoet. Dus denk ik dat het dan wel mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dit nou weer voor onzin je kan toch je achterwiel optillen en terugtrappen dat is ook een rem, en het maakt de politie niets uit of je met of zonder rem rijd ben al een aantal keren aangehouden met mijn bmx door de politie en zei zeiden ook dat het niet erg was dat ik zonder rem reed..
Raar dat mensen vragen beantwoorden terwijl ze er niks vanaf weten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scholier: De FG heeft geen terugtraprem. Door de constructie van de tandwielen is het een doortrapfiets. Als de wielen blijven draaien, blijven de trappers ook draaien. Dan kun je niet remmen door achteruit te trappen. Maar er zijn vast andere mogelijkheden uitgevonden door, zoals jij zegt, je achterwiel op te tillen bijv, of je hakken op de grond zetten.
Enne, ik weet er iets meer van af dan jij denkt.... Lees even het bericht in het Parool. http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/286822/2010/03/31/Fixed-gear-fiets-gevaar-op-de-weg.dhtml

Andere antwoorden (3)

100€ bij de polder in gilze rijen moet je maar eens langsgaan zij hebben echt al die fixed gears in alle maten en kleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan of je een fixed gear wil kopen om truukjes op te doen of gewoon om snel van a naar b te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom neem je geen van mooff of een biomega. Deze voldoen wel aan de wettelijke vereiste en zijn ook mooie fietsen.

Daarnaast ook tegen aantrekkelijke prijs en ook 2de hands.

Succes