Hoe noem je zo'n mini zadeltje dat op de stang van een herenfiets geplaatst wordt voor een jong kind?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeerde het uit te leggen bij de halfords.. Ze keken of ik om een geel-groen-oranje apen-eend-ezeltje vroeg. Vandaar....
Amadea
12 jaar geleden
Tja, het verschil tussen Halfords en een fietsenvakman is net zo groot als het verschil tussen Kruidvat en een apotheek....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea: ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, da's nu wel duidelijk

Het beste antwoord

In de fietswinkel zijn die gewoon bekend onder de omschrijving "kinderzadel op framebuis". Ze zijn er tegenwoordig zelfs ook voor damesfietsen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey, da's handig!!!!

Andere antwoorden (2)

Op deze site noemen ze het zitje op stang of zadel op stang. Er lijkt niet echt een andere naam voor te zijn, als ik zo rond kijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat noem je een kinderzadel of een zadelzitje