kan ik een plekje dubbel plakken bij een band?

ik had mijn band geplakt maar nu is hij weer leeg en heb ik gezien dat het plakkertje los zit maar ik krijg die er niet af.. dus nog een plakkertje erop of iets anders ermee doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
23.5K

Het beste antwoord

Nog een plakkertje er op zou ik niet doen. Krijg je er nooit goed en vooral vlak op.
Er zit niets anders op om toch de oude plakker eraf te halen, de plek weer goed schoon te maken en op te ruwen.
Daarna kun je er weer een plakker opplakken.
Let er op dat je alle randjes ook goed insmeert met solutie en even laat indrogen. (kijk op de tube). Daarna goed aandrukken.

Je kunt proberen om de plakker eraf te halen met wasbenzine. Dat lost lijm op. Niet te veel gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed advies..+..Na schoonmaken met de wasbenzine wel daarna die benzine grondig spoelen en band laten drogen.
Dan schuren, opruwen, van de band en opnieuw plakken.

Andere antwoorden (4)

Ha, die Jamesz123;

Als het oude plakkertje er echt niet af wil is het natuurlijk altijd te proberen. Zorg dan wel dat de nieuwe flink groter is dan de oude en dat de boel eronder met een schuurpapiertje wat wordt opgeruwd en goed schoongemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plakkertje er overheen kan geen kwaad lijkt me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens het oude plakkertje weer vast te plakken. Dus eerst opruwen met schuurpapier, stofvrij maken, lijm enz. Mij lukt het wel eens!
Anders: zoveel mogelijk afknippen en daar een nieuwe plakker overheen. In dit geval zo goed mogelijk de nieuwe plakker in de rand duwen (met je nagel bijvoorbeeld).
En belangrijk: Probeer echt goed schoon te werken en de lijm goed te laten drogen! Waarschijnlijk is het daarom de eerste keer misgegaan... En ter controle na 5 minuten de band voorzichtig oppompen. En dan de band er voorzichtig weer omleggen, dat je geen plakkertjes lostrekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem voor alles de tijd.

Beoordeel of de binnen of buitenband aan vervanging toe zijn. (buitenband dubbelvouwen en kijken op droogte scheurtjes)

Kijk of het velglint nog heel is.

Controleer de rest van de binnenband en de buitenband.
(binnen en buiten)

Controleer ook het ventiel.

Verwijder een slecht aangebrachte ,plakker,.

Schuur restanten zoveel mogelijk weg.

Breng de solutie aan met een zekere gelijkmatigheid en ruim voorbij de oude ,plakker,.

Houd wel het ,centrum, van het lek in de gaten.

Wacht met het opbrengen van de nieuwe ,plakker, totdat de solutie niet meer ,pikt,.

Volg de instructie voor de aan te brengen soort ,plakker,

Druk de ,plakker, goed aan. (gebruik zo nodig een deegroller)

Neem ruim de tijd om alles te laten hechten.

Controleer mbv een afwasteiltje water of er geen luchtbellen meer te zien zijn. (ook bij het ventiel)

Vul de binnenband met een weinig lucht om de band soepel in de buitenband te krijgen.

Begin bij het ventiel om de buitenband om de velg te monteren.

Als de buitenband om de velg zit kunt u deze in juiste positie krijgen door rondom met klapjes met de zijkant van uw hand te geven.

Als alles goed gegaan is ziet u aan de beide zijkanten van uw buitenband dat deze gelijkmatig om de velg zit.

U kunt nu uw band op de juiste spanning pompen.

Bij demontage van het achterwiel gebruikt u een hulpstuk om het frame uit te zetten.