ik had mijn band verwisseld van mijn fiets alleen blijft de ketting nu slap hangen hoe kan ik deze strak krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (3)

Ik neem dan aan dat je het hele achterwiel eruit had gehaald. Dan moet je de moeren achter een beetje losdraaien, het wiel naar achter trekken en dan de moeren weer vastdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook delen van de ketting erafhalen als die veels te los is of een kleinere ketting kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draai de moeren van je fiets links en rechts een beetje los
ringsleutel nr 15 .
En ook het schroefje nr 11 van de rem . zit links
En draai nu de kettingspanners een beetje aan links en rechts ringsleutel nr 11 en draai nu net zo veel totdat je de ketting 1 a2 cm naar beneden kunt drukken .
En kijk ook of het wiel er recht in zit !
Moeren van het wiel weer stevig aan draaien .